XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

VI. Zerik kasua Hau da, kontsonantez amaitzen bada, -IK hartzen du eta bokalez amaitzen denean, -RIK.

Noiz eta nola erabili (9) erabil(i): utilizar? Ez da erraz norma batzuk ematea, noiz jarri behar den kasu hau eta ez nor, adibidez, jakiteko.

Hala ta guztiz (10) hala ta guztiz: a pesar de todo, zehatz zehatza (11) zehatz zehatza: muy concreto ez bada ere, kasu hauetan -ik erabiltzen dugu euskaldunok: 1) Ezezko (12) ezezko = negativo esaldietan Ezezko esaldiak bi modutara egin ahal ditugu.

Begira adibide (13) adibide: ejemplo hauek: Nik ez dut irakaslea ikusi Nik ez dut irakaslerik ikusi Zein da bien arteko desberdintasuna? Lehen esaldian agertzen den irakaslea norbait (14) norbait: alguien ezaguna (15) ezagun: conocido da.

Pentsatu situazio honetan: goizeko hamaikak dira eta ordu horretan hasten da historiako eskola, baina irakaslea ez da oraindik (16) oraindik: todavía etorri.

Orduan, ikasle bat ateratzen (17) atera: salir da ikasgelatik eta ea irakaslea ikusi duen galdetzen dio bedelari.

Eta bedelak honela erantzuten du: Nik ez dut irakaslea ikusi Denok dakigu historia ematen duen irakaslea dela hori, hots (18) hots: eso es, irakasle ezaguna dugu.

Pentsatu orain beste egoera (19) egoera: situación honetan: manifestaldi batetan gaude eta ea ikusi duen polizia galdetzen diogu bati.

Eta hark honela erantzuten du: Ez dut poliziarik ikusi.

Polizia hori ez dugu ezagutzen, guztiz anonimoa da.

Kasu hauetan, bada, zerik kasua erabiltzen da.